Sekapur Sirih

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Salam Sejahtera dan Salam Perpaduan.

Segala puji dirafakkan kepada Allah, kerana dengan limpah karunianya dapatlah Kelab UMNO Yogyakarta melancarkan semula laman blog kami. Diharapkan dengan wujudnya laman ini, pengunjung dapat menyeluruhi perjalanan Kelab kami untuk masa-masa yang mendatang. Semoga usaha ini membuahkan kebaikan kepada semua.

Kepada ahli-ahli Kelab UMNO Luar Negara Cawangan Yogyakarta, khususnya, dan semua pengunjung yang bertandang ke laman kami, amnya, gunakanlah laman ini semaksimal dan sebaik mungkin. Sekiranya anda mempunyai sebarang kritik dan saran, bolehlah diajukan terus kepada pentadbir laman ini.

TAHNIAH PROF. DR. ABDUL SHARIFF HAMID~!

Selasa, 26 April 2011



Kelab UMNO Yogyakarta ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Setiausaha Kerja Kelab UMNO Luar Negara (lebih popular dikenali sebagai bos Sekretariat KULN)

atas penganugerahan Ijazah Professor Kehormat (Honorary Professor)
daripada European-American University.

Tahniah Professor Dr. Abdul Shariff Hamid JMN, KMN~!


Prof. Dr. Abdul Shariff Hamid dan Tun Dr. Mahathir.


Sumber: http://www.thedegree.org/hamid.html


Setiausaha Kerja Kelab UMNO Luar Negara, 3 dari kanan


Berikut serba sedikit tentang beliau seperti yang didapatkan daripada laman web tersebut:

Professor Abdul Shariff Hamid adalah Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Yayasan Pelajaran Mara, yang membantu warga desa yang miskin dan bumiputera dalam menggapai cita-cita pendidikan kebangsaan.

Beliau pernah menjadi Pengarah Pengurus di Pilecon Green. Kemudian, beliau berkecimpung dalam dunia journalisme perniagaan - menjadi Editor Berita Harian dan menulis untuk The Edge, salah satu akhbar kewangan di Malaysia. Beliau juga turut menjadi penyampai dan editor peniagaan untuk RTM. Beliau memperoleh gelaran Doktor dalam Pentadbiran Peniagaan daripada European-American University (EAU).

Beliau turut menerbitkan buku "Satu Malaysia" di dalam 4 bahasa, "Towards Greater Heights, BN 53 Years" dan "I Witness". Di samping itu, beliau menerbitkan beberapa dokumentari termasuk Sumpah Tanah Air and Perjuangan Sebuah Bangsa.

Beliau aktif dalam misi kemanusiaan dan melancarkan bantuan kepada mangsa tsunami dan gempa bumi di Indonesian, serta ke Iraq, dan menjadi pemerhati rasmi mewakili kerajaan Malaysia dalam pilihan raya Myanmar, Cambodia, Bosnia Herzegovina. Beliau turut aktif memberi ceramah motivasi kepada pelajar-pelajar di 19 negara.

Khidmat baktinya kepada Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO), termasuklah membangunkan website rasmi UMNO dan beberapa sumbangan di Ibu Pejabat. Dalam parti UMNO, beliau adalah Setiausaha UMNO Bahagian Putrajaya. Beliau juga menjawat jawatan sebagai Setiausaha Kerja Kelab UMNO Luar Negara yang mempunyai 72 cawangan di serata dunia.

Beliau dianugerahkan Pingat Johan Mangku Negara (JMN) dan Kesatria Mangku Negara (KMN) daripada Yang Dipertuan Agong.


TAHNIAH sekali lagi Professor Dr. Abdul Shariff Hamid JMN, KMN~!


0 comments:

About This Blog

Aktiviti Yang Akan Datang

-

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP