Sekapur Sirih

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Salam Sejahtera dan Salam Perpaduan.

Segala puji dirafakkan kepada Allah, kerana dengan limpah karunianya dapatlah Kelab UMNO Yogyakarta melancarkan semula laman blog kami. Diharapkan dengan wujudnya laman ini, pengunjung dapat menyeluruhi perjalanan Kelab kami untuk masa-masa yang mendatang. Semoga usaha ini membuahkan kebaikan kepada semua.

Kepada ahli-ahli Kelab UMNO Luar Negara Cawangan Yogyakarta, khususnya, dan semua pengunjung yang bertandang ke laman kami, amnya, gunakanlah laman ini semaksimal dan sebaik mungkin. Sekiranya anda mempunyai sebarang kritik dan saran, bolehlah diajukan terus kepada pentadbir laman ini.

Sambutan Hari Keputeraan Yang Dipertuan Agong

Sabtu, 24 Oktober 2009

Sempena Hari Keputeraan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah pada 6 Jun 2009 yang lalu, pihak kedutaan besar Malaysia di Indonesia telah menganjurkan sambutan Hari Keputeraan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong di Yogyakarta.

Seramai 200 pelajar turut hadir dalam sambutan gilang-gemilang tersebut. Perwakilan dari Kelab UMNO Yogyakarta tidak terkecuali menghadiri upacara tersebut. Majlis tersebut bukan saja disertai pelajar-pelajar Malaysia di Yogyakarta, tetapi juga dari Kota Solo, Jawa Tengah.


Acara di mulai dengan bacaan doa dan nyanyian lagu Negaraku. Kemudian dilanjutkan dengan ucapan dif kehormat.

Dalam ucapannya, Timbalan Ketua Perwakilan Malaysia di Indonesia, Encik Amran Mat Zin berkata sambutan tersebut merupakan yang julung-julung kalinya di adakan di luar Jakarta. Beliau juga menambah, semangat cintakan raja dan tanah air sangat penting disemat pada sanubari pelajar kerana mereka bakal mewarisi kepimpinan negara dan akan mendukung terus sistem pemerintahan Raja Berperlembagaan. Beliau juga menasihatkan agar semua pelajar harus memperkukuhkan bukan saja kecintaan kepada raja dan tanah air tetapi juga patriotisme dan perpaduan serta keharmonian hidup berbilang kaum antara sesama pelajar Malaysia di Indonesia


Majlis makan malam itu dimeriahkan dengan persembahan kebudayaan oleh pelajar-pelajar Malaysia dan diakhiri dengan nyanyian lagu “Keranamu Malaysia”. Turut hadir dalam acara tersebut adalah Menteri Penasihat Pendidikan di kedutaan, Dr Junaidi Abu Bakar, Atase Agama di kedutaan, Abdul Aziz Yusof dan juga Pegawai Majlis Amanah Rakyat (MARA) di Kedutaan, Encik Anuar.

Gambar boleh dilihat [di sini]

0 comments:

About This Blog

Aktiviti Yang Akan Datang

-

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP